Press "Enter" to skip to content

Iveco Eurocargo – włoska myśl techniczna

Najbardziej regularnie wykorzystywanym w logistyce wewnętrznej środkiem transportu do tranzytu stosunkowo ograniczonych bagaży (do parudziesięciu ton) jest bez dwóch zdań wóz ciężarowy. Samochody ciężarowe za sprawą rozrośniętej infrastruktury dróg są w stanie dowieźć towar w niemalże jakiekolwiek miejsce. Pomimo tego iż nie jest to najtańsza odmiana spedycji (przerzut kolejowy, ewentualnie rzeczny są tańsze) to wszakże jakikolwiek odmienny środek przewozu nie udziela tego rodzaju uniwersalności jak ciężarówka.

W Polsce pomiędzy firmami spedycyjnymi wychwycić możemy względnie sporą pozycję marki Iveco, jaka jest wytwórcą m.in. doborowego wozu ciężarowego oznaczanego mianem Eurocargo.

Iveco Eurocargo to cała grupa aut ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej (w zależności od wariacji) od 6 do 19 ton, natomiast w przypadku ciągników siodłowych wręcz do 32 ton. Sukcesywne generacje takich pojazdów produkowane są już od bez mała 30 lat. Samochody takie dostosowane są do realizowania kompleksowego aspektu zadań od wykorzystań przewozowych do bardziej specyficznych, a poniekąd dodatkowo na bazie ich podwozia konstruowane są również autobusy. Ponieważ w naszym wypadku najznaczniejsze przesłanie ma wdrożenie ich do przewozu bagaży tylko wspomnę o akceptowalnych przeznaczeniach specyficznych. Iveco Eurocargo może być wykorzystane po stosownej przeróbce jako samochód bojowy straży pożarnej, betoniarka, a chociażby może służyć w armii, czego okazem jest Wojsko Polskie wyposażone w paręset takich pojazdów ciężarowych.

W zastosowaniach transportowych można odseparować dwa główne warianty Iveco Eurocargo tj. jako tradycyjna ciężarówka, jak również ciągnik siodłowy (popularny TIR). We współzależności od odmiany, pojazdy te rozwożą towary na trasach regionalnych, krajowych, a także paneuropejskich.

Jednym z nadrzędnych motywów wyjątkowej wziętości Iveco Eurocargo są niskie koszty eksploatacji oraz tanie podzespół zamienne. Ponadto dużo części do Iveco Eurocargo jest wyrabianych przez różnorodne przedsiębiorstwa niezawisłe (szczególnie takie do wcześniejszych generacji takich ciężarówek), co przyzwala na zaoszczędzenie konkretnych funduszy i jest bardziej bezpieczne aniżeli instalacja firmowej części fabrykanta, tyle że używanej.

Współcześnie w produkcji znajduje się już VI pokolenie Iveco Eurocargo. Z generacji na generację narasta ilość osiągalnych podtypów i sposobów konfiguracji i podobnie jest i w tym przypadku. Dostępnych jest przeszło 11 tys. różnych połączeń konfiguracji Iveco Eurocargo szóstej generacji co dopuszcza urzeczywistnienie najprawdopodobniej którychkolwiek prawdopodobnych oczekiwań konsumentów. Zaopatrzono je także w najnowsze silniki typu Tector, a gama skrzyń biegów obejmuje również skrzynie biegów automatyczne.

Be First to Comment

Dodaj komentarz